Benjamin Jritten (1913—1976) studia kompozytorskie odbył u Bridge’a i Irelanda. Ponadto uczył się gry na fortepianie. W. latach 1939—’942 przebywał w USA. Pisał symfonie, wariacje orkiestrowe, koncerty, muzykę kameralną. Od r. 1945 — to jest od czasu powstania opery Peter Grimes — poświęcił się głównie twórczości wokalnej, a zwłaszcza operowej; najbardziej popularne — również poza Anglią — są opery Peter Grimes i The Turn of the Som (1954). Britten jest także autorem nowego opracowania Opery żebraczej Johna Gaya.
Britten uchodził w naszym półwieczu za najwybitniejszego kompozytora angielskiego od czasów Purcella. W swojej bogatej i wszechstronnej twórczości wypróbował wiele współczesnych technik, lecz w sumie reprezentował język konwencjonalny, odświeżany jedynie pewną barwnością instrumentacji. Pozostawał pod wpływami Mahlera, Szostakowicza i Berga. W twórczości kantatowej i oratoryjnej przejawiał skłonność do przerzucania pomostu między muzyką poważną a muzyką masową. Typowym pod tym względem dziełem jest War Requiem na 3 głosy solowe, chór chłopięcy, chór mieszany, organy i wielką orkiestrę, skomponowane w r. 1962 z okazji poświęcenia katedry w Coventry.